Wke

Hoe maak je voetbal assistent-scheidsrechter signalen begrijpen

Op het veld, de taak van de assistent-scheidsrechter is simpel: assisteren van de scheidsrechter. Of door te bellen naar een buitenspel of leiden van een inworp, de scheidsrechter vertrouwt op de assistent-ingang. Het is net zo belangrijk om de assistent te begrijpen als het is om de scheidsrechter te begrijpen, dus hier is een stoomcursus in de basis vendellen.

Stappen

Hoe maak je voetbal assistent-scheidsrechter signalen begrijpen. Kijk voor de vlag omhoog.
Hoe maak je voetbal assistent-scheidsrechter signalen begrijpen. Kijk voor de vlag omhoog.
  1. 1
    Kijk voor de vlag omhoog. Dit is de meest elementaire signaal van de assistent zal maken. Door de vlag omhoog, ze geven aan de scheidsrechter dat het spel moet worden gestopt om wat voor reden. Typisch, als de assistent iets ziet, zal ze zetten de vlag, en nadat de scheidsrechter blaast het fluitsignaal van de assistent zullen aangeven wat ze zagen. Als de scheidsrechter ziet niet de vlag, zal de andere assistent typisch "spiegel" het signaal om te helpen het oog van de scheidsrechter te trekken.
  2. 2
    Kijk voor de bal buiten het spel en herstart. Een van de twee belangrijkste taken van de assistent is om aan te geven wanneer de bal out of bounds en hoe het spel te werk moeten gaan. Nadat de scheidsrechter het fluitsignaal heeft geblazen, zal de assistent aangeven hoe verder te gaan:
    • Als de assistent verhoogt de vlag, in een hoek van 45 graden en wijst het horizontaal langs de zijlijn, zijn ze aangeeft voor een inworp. Het team aanvallen in de richting waarin ze wijzen inworp.
    • Als de assistent staat in de buurt van de doellijn en wijst op het doel, zijn ze signalering voor een doelschop.
    • Als de assistent staat in de buurt van de doellijn en wijst op een neerwaartse hoek van 45 graden naar de cornervlag, worden ze signalering voor een hoekschop.
  3. 3
    Kijk voor buitenspel. Dit is in eerste instantie aangegeven door een vlag recht omhoog in de lucht, om aan te geven aan de scheidsrechter dat het spel moet worden stilgelegd. Toen de scheidsrechter noemt de buitenspel met een fluitje, de assistent houdt vervolgens de vlag in een van de drie posities voor hen om aan te geven waar op het veld de buitenspelval plaatsgevonden en dus waar de bal moet worden geplaatst voor de vrije trap. Maar als de scheidsrechter geeft je een wuivende gebaar betekent dit dat er geen voordeel in het spel, zodat het blijft en verlaagt u uw vlag.
    • Indien zij de vlag omhoog in een hoek van 45 graden, zijn ze signalering voor een buitenspel aan de andere kant van het veld (van hen).
    • Indien zij de vlag recht horizontaal, worden ze signalering voor een buitenspel in het midden van het veld.
    • Indien zij de vlag naar beneden in een hoek van 45 graden, zijn ze signalering voor een buitenspel aan de nabije kant van het veld.
  4. 4
    Kijk voor vervangingen. Als de assistent steekt zijn vlag boven zijn hoofd met beide handen, is hij aan te geven met de scheidsrechter dat een wissel wordt uitgevoerd en dat het spel mag niet worden gestart tot het klaar is.
  5. 5
    Kijk voor het doel signaal. Toen de assistent denkt een doelpunt werd gemaakt, zal zij de vlag te verlagen, eventueel kunnen wijzen op centrum met hun hand en sprint terug naar de middenlijn. Als ze willen om het doel te betwisten, maar ze zullen de vlag omhoog en blijven waar ze zijn.
  6. 6
    Kijk voor de strafschop signaal. Dit kan variëren van regio tot regio. In het algemeen, indien een fout wordt gefloten door de scheidsrechter en het is binnen het strafschopgebied van de AR zal verplaatsen naar de cornervlag. Als de AR blijft waar ze zijn dan betekent dit dat de overtreding was buiten het strafschopgebied. De scheidsrechter kan dan bepalen de juiste herstart. Andere mogelijke signalen voor strafschoppen omvatten die de vlag horizontaal over de borst of lopen aan de cornervlag en het verbergen van hun vlag achter hun rug.
  7. 7
    Kijk voor de diverse signaal. Toen de assistent houdt gewoon de vlag recht omhoog na het fluitsignaal wordt geblazen, wordt hij aangeeft dat hij nodig heeft om de scheidsrechter te praten. De assistent kan dit signaal laten zien als, bijvoorbeeld, een speler begint hem te misbruiken of hij inmenging van buiten ziet. In het bijzonder, als hij wil om aan te geven dat een speler verdient een gele of rode kaart, hij zal zijn hand te plaatsen over zijn borst badge.

Tips

  • Het signaal van de scheidsrechter heeft altijd prioriteit boven de assistenten.
  • Een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van de assistent roept buitenspel. Om een ​​buitenspel misdrijf hebben, moet men beschikken over een speler in buitenspel positie die betrokken is bij actieve spelen.
    • Een speler in buitenspel als hij is:
      • in de tegengestelde helft
      • dichter bij de doellijn dan de bal
      • dichter bij de doellijn dan de laatste verdediger (niet inclusief de doelverdediger)
    • Een speler is betrokken bij actieve spelen als hij:
      • raakt, speelt of probeert de bal te spelen
      • interfereert met een tegenstander (zoals screening van de keeper)
      • krijgt een voordeel van het zijn in de buitenspel positie
    • Er zijn geen offsides rechtstreeks uit een doelschop, hoekschop of gooien inch
  • Een goede AR zal altijd blijven in lijn met de voorlaatste verdediger of de bal, afhankelijk van wat dichter bij de doellijn, om zo te oordelen buitenspel gemakkelijker te maken.
  • Een korte uitleg van de herstart die gesignaleerd kunnen worden voor:
    • Een doelschop wordt toegekend wanneer de bal reist over de doellijn na laatste aangeraakt door een aanvaller. Een doelschop wordt genomen van overal in het doelgebied door een verdedigende speler (met inbegrip van, uiteraard, de keeper) en wordt beschouwd als te zijn in het spel bij het verlaten van het strafschopgebied.
    • Een hoekschop wordt toegekend wanneer de bal reist over de doellijn na laatste worden aangeraakt door een verdediger. Een hoekschop wordt genomen van overal in de hoek boog door een aanvallende speler en wordt geacht in het spel wanneer deze is getrapt en beweegt.
    • Een inworp wordt toegekend wanneer de bal reist over de touch (of zijde) lijnen aan de tegenpartij van het team dat het laatst aanraakte. Een inworp moet in een vloeiende beweging worden geworpen over de spelers hoofd en is in het spel wanneer de bal de handen van de speler.
  • Bij de beslissing of iets een fout of niet, beschouwen als het spel bedoeld was, per ongeluk, te laat, of als de speler is faken, of hij viel op zijn eigen.

Waarschuwingen

  • Nooit, nooit proberen de scheidsrechter of de assistent-daag. Voor zover de voetbalwedstrijd gaat, zijn zij altijd gelijk, en het argument zal alleen krijg je geel-gekaarde voor afwijkende meningen.

Dingen die je nodig hebt

  • een voetbalwedstrijd
  • een scheidsrechter
  • assistent-scheidsrechter (s)
  • vlaggen
  • Scheidsrechter Outfit
  • Horloge
  • Fluiten