Wke

Hoe maak je een honkbal scorecard markeren

Het houden van score kan een geweldige manier om betrokken te raken in het spel te blijven zijn. Het is ook een nuttige vaardigheid om te hebben als je op een honkbalteam, omdat het stelt u in staat om beter te volgen van statistieken, trends en de prestaties van de spelers in je team te houden. Hoewel "het houden van het boek" lijkt misschien een beetje ontmoedigend op het eerste, het is echt heel simpel.

Stappen

Hoe maak je een honkbal scorecard markeren. Het verwerven van een scorecard.
Hoe maak je een honkbal scorecard markeren. Het verwerven van een scorecard.
  1. 1
    Het verwerven van een scorecard. De meeste hoger niveau stadions verkopen ze, hetzij op hun eigen of samen met een programma van een soort. Als je niet zeker bent van de beschikbaarheid bij het stadion wordt u gaat, met een snelle online zoeken kunt u gemakkelijk vinden honkbal scorecards om uit te printen en mee te nemen naar het spel.
  2. 2
    Vul de scorecard met de noodzakelijke omstandigheden van het spel. Dit kan omvatten, maar is niet beperkt tot, de teams spelen, de opstelling, de umpires het veld, de starttijd en de bussen.
  3. 3
    Schrijf nummer van iedere speler, naam en positie nummer in de sleuf, met een speler per twee of drie sleuven (of een per "big square"). Voor hulp bij de positie nummers, zie hieronder de "Alliantie informatie" tafel.
    • Als iemand een aangewezen hitter, schrijf de DH in de eerste sleuf en de positie speler in de tweede sleuf.
    • Indien nodig / gewenst schrijf de bank spelers op de bodem van de scorekaart, met een voor elke sleuf. Dit is alleen als je moeilijk kunt herinneren wie er nog meer op het team in het geval ze komen voor een wissel. Er is geen noodzaak om hun positie te schrijven, omdat ze niet in de wedstrijd.
  4. 4
    Bijhouden van ballen en stakingen in de gegeven raster. Ballen worden bewaard in de rij met drie pleinen en stakingen in de rij met 2.
    • U kunt gebruik maken van cheques, schuine strepen, X's, nummers, of wat je prettig bij voelt. Sommige mensen gebruiken verschillende slashes en X is aan te geven of het beslag zwaaide of contact gemaakt, terwijl anderen gebruik maken van nummers aan te geven in welke volgorde de plaatsen werden gegooid. Dit is vooral handig als het laat anderen om de evolutie van de slagbeurt te zien.
    • Als een fout bal wordt geraakt met twee stakingen, gewoon een dot (of nummer, afhankelijk van uw stijl) dat zich uitstrekt van de rij van stakingen. Blijven deze als dat nodig is.
  5. 5
    Let op de uitkomst van de slagbeurt met beide afkortingen en markeringen op de kleine diamant.
    • Als de slagman is uit, voel je vrij om de uitkomst te schrijven in grote letters over de diamant en er zeker van te markeren (in de rechterbenedenhoek van het vak) welk nummer uit ze zijn van de inning (dwz 1, 2, of 3 ).
    • Voor dubbele en driedubbele speelt zeker om de outs markeren in de volgorde waarin ze gebeurd is in het kleine vakje in de rechter bovenhoek.
    • Zie onderstaande tabel "Manieren om een ​​Out" voor de standaard afkortingen.
      • Sommige mensen zetten een sterretje (*) of uitroeptekens (!) Wanneer een veldspeler maakt een spectaculaire toneelstuk.
    • Als de slagman op het honk eerste, rechte lijnen tekenen op de kleine diamant met vermelding van het pad van het beslag. Aan de kant van de laatste regel, schrijf een van deze afkortingen in kleine letters ernaast.
      • Sommige mensen willen trekken waar de bal is geraakt voor een grotere nauwkeurigheid. Ze trekken meestal een lijn afkomstig van de thuisplaat naar de plek waar de bal wordt geraakt, met een stevige lijn voor een bal in de lucht of een stippellijn voor een bal op de grond.
    • Indien gedurende enig moment nadat de bal wordt in het spel gebracht, een loper scoort, dan opschrijven hoeveel RBI is de slagman krijgt in de daarvoor bestemde ruimte. Als niemand wordt verstrekt, schrijf het onder de diamant.
    • De voortgang van de lopers met een gelijkaardige set van afkortingen en lijnen die de voortgang van de runner's en hoe die vooruitgang voorgedaan (dwz als de loper verplaatst van de eerste naar de derde op een enkele trek een lijn van eerste naar tweede en tweede naar de derde en schrijven 1B in de linker bovenhoek).
    • Wanneer een loper scores, schaduw in hun diamanten voor eenvoudiger referentie.
  6. 6
    Aan het einde van een inning, markeer de nodige statistische gegevens in de vakken onder de kolom.
    • Als een team raakt rond de orde, simpelweg meerdere kolommen geven aan dat de inning en dienovereenkomstig herschrijven van de nummers.
    • U kunt bijhouden van het schrijven van het aantal geworpen dat inning door het schrijven van het aan de linkerkant van de inning nummer te behouden. U kunt bijhouden van de totale plaatsen door te schrijven aan de rechterkant van de inning getal gegooid te houden.
  7. 7
    Wanneer een speler wordt vervangen in, schrijven hun naam, nummer en de positie onder de speler die ze ging voor en trek een verticale lijn tussen de innings dat het gebeurde. In het vak innings Vul ook de ruimte aan de rechterkant.
    • Als er een verandering in de pitching, trek een horizontale lijn tussen de laatste slagman van de oude werper en de eerste van de nieuwe werper. Ook schrijven de naam van de nieuwe werper in de doos op de bodem.
    • Als een speler van positie verandert, trek een verticale stippellijn tussen de innings dat het heeft plaatsgevonden.
  8. 8
    Aan het einde van het spel, voel je vrij om tally batting statistieken en pitching statistieken in de beschikbare ruimte voor een goede vertegenwoordiging van het spel.

Scorecard afkortingen

Spelerinformatie

Positie Numbers
Positie Aantal
Werper 1
Vanger 2
Eerste Baseman 3
Tweede honkman 4
Derde Baseman 5
Shortstop 6
Left Fielder 7
Center Fielder 8
Right Fielder 9
Designated Hitter DH

Manieren om een ​​out

Out Afkortingen
Gevolg Afkorting Voorbeeld resultaat Voorbeeld afkorting
Strikeout swingende K Schommel en een miss K
Strikeout zoek Backwards K Genoemd derde staking Backwards K
Groundout Het nummer van de speler die het opstelde, gevolgd door het nummer van de speler die het gevangen Shortstop velden het en gooit naar de eerste honkman 6-3
Flyout Het nummer van de speler die het gevangen Center Fielder vangt hem 8
LineOut L gevolgd door het nummer van de speler die het gevangen 2 Baseman vangt hem L4
Zonder hulp Play Het nummer van de speler die het spel gemaakt, gevolgd door U Werper velden het en labels de loper (of de basis) 1U
Gevangen Foul Ball F gevolgd door het nummer van de speler die het gevangen Derde honkman vangt hem op fout gebied F5
Opofferingsslag SF gevolgd door het nummer van de speler die het gevangen Left Fielder vangt hem SF7
Offer Bunt SB gevolgd door het nummer van de speler die het opstelde, gevolgd door het nummer van de speler die het gevangen Catcher velden het en gooit naar de eerste honkman SB2-3
Double Play:
Voor de loper: Het nummer van de speler die het opstelde, gevolgd door het nummer van de speler die het gevangen Shortstop velden het en gooit het naar de tweede honkman 6-4
Voor het beslag: Het zelfde als de loper, maar voeg in de speler die de bal vangt komende gevolgd door DP Shortstop velden het en gooit het naar de tweede honkman, die het naar de eerste honkman gooit 6-4-3 DP

Tracking treffers

Raken Afkortingen
Gevolg Afkorting Voorbeeld resultaat Voorbeeld afkorting
Single 1B
Verdubbelen 2B
Drievoudig 3B
Home Run HR
Hit Door Pitch HP of HBP
Lopen BB
Fout E gevolgd door het nummer van de speler die de fout begaan De shortstop bobbels de bal en gooit het weg E6
Fielder's Choice FC Met een loper op het eerste, is een grounder sloeg naar de tweede honkman, die alleen krijgt de voorste loper uit (de veldspeler heeft een keuze gemaakt om niet te proberen om de batsman uit te komen). FC
Dropped Third Strike K

Tracking baserunning

Hardlopen Afkortingen
Gevolg Afkorting Voorbeeld resultaat Voorbeeld afkorting
Gestolen Base SB
Caught Stealing CS Uitgevoerd door de catcher gegooid tijdens een poging om te stelen CS
Geplukt Off PIK Geplukt door de pitcher PIK

Tips

  • Praktijk houden score van spellen die je op TV om u te helpen vertrouwd te raken met het bijhouden van games.
  • Niet alle scorecards onder meer plaatsen te houden van ballen en stakingen te houden.